Roadtrips & stickshift

1 juni 2016 - Kreta, Griekenland

Hoihoi, ben ik weer!

De afgelopen dagen waren vreemd maar geweldig. Amelia, een amerikaans meisje die ook op stal werkt, is behoorlijk avontuurlijk. Ze is 19 en heeft een rijbewijs voor een automaat, dus, wat doe je dan? Juist. Je huurt een auto, nee, geen automaat.
Dus daar gingen we, afgelopen zondag. Ik, zonder rijbewijs, instructies gevend en schakelend, Paula, achterin, de weg wijzend, en Amelia, die probeert weg te rijden zonder de auto af te laten slaan.

Dag 1:
Ik loop om 5 uur sochtends een 2 uur durende beginnersrit, en hierna begint ons avontuur.

We gaan naar kloosters en naar Chania. Amelia is heel gelovig, vandaar de kloosters. Na een paar keer stilgestaan te hebben op een enorm steile heuvel, banden laten stinken en een stukje gereden te hebben met de handrem erop zijn we er dan toch haha.
Het was een soort grot met kerkjes erin, mooi.

Dag 2:
Vandaag gaan we naar Ballos, een soort eilandje wat met een strook zand aan het vaste land bevestigd zit. Super mooi! Turkoois water, wit zand en een beetje roze.
De weg was nogal euuhh, slecht. Dus op de terugweg wees een man naar onze achterband. Jahooor, lek! Geen idee hoelang we ermee hebben rondgereden haha.

Savonds zijn Paula en ik uitgegaan en hebben we in de zee gezwommen.

Dag 3:

We laten onze band vervangen en moeten 10 euro betalen. Ik denk dat de man een beetje medelijden met ons had want samen met een nieuwe band, kregen we ook 5 komkommers mee.
Met Justin Timberlake en Kygo op de achtergrond  rijden Amelia en ik naar Elafonisi, ja Lis, Elafonisi! Het roze strand ! Amelia begint een beetje door te krijgen hoe het werkt, een beetje haha.

Het is prachtig! Roze zand, heldere zee, rotsen, vissen!

Savonds rijden we terug, komkommer etend, prachtige zonsondergang en de muziek vol open.

Het waren 3 prachtige dagen. Er komen nog meer foto's! Dit is even

1. Pieter Kloos:
    1 juni 2016
    Ga je ook een boek schrijven "Stella's grote avonturen omnibus" ? Leest geweldig :-) Toffe piccas ook, velly nice,yes!
  2. Odette:
    1 juni 2016
    maar goed dat je ouders dit niet weten...
  3. Berrie:
    2 juni 2016
    Lijkt mij ook maar het beste Odette !
  4. Maud:
    9 juni 2016
    Hilarisch!!!! In meerdere opzichten. En ik maar denken dat ik niet nog jaloerser kon worden....zucht!