Ellies en olifantendung

16 augustus 2017 - Sandton, Zuid-Afrika

2 stempels in mijn paspoort, 17 uur rijden, 83 potholes (random gaten in de weg), 17 olifanten, 4 galopperende giraffes, 900 km en 2 ontbijtjes bij een fastfoodzaak verder, zijn we er.

Sandro, Dona, Gabs en ik zitten in Botswana! Met superdeluxe vouwwagen, uitkijkend op de rivier waar de dieren drinken. Ik kan mijn ogen niet geloven. Na alle geweldige dingen die ik samen met Rik heb gezien, en met Rens, die inmiddels ook hier in Zuid-Afrika rondreisd ( :)) ), mag ik nu ook Botswana hier aan toevoegen. Er loopt 1 snelweg door botswana, voor al het verkeer. 2 banen voor 2 richtingen, gemiddelde snelheid is 100, en er zitten overal enorme gaten in de weg. Er staan verkeersborden met “let op! Olifanten!”, en overal ligt olifantenstront.

Ik heb de mooiste zonsondergang ooit gezien. Een felrode bol die langzaam paars rood en oranje wordt. Met een kudde van 150 zebra’s op de voorgrond. Ik denk niet dat ik nog ooit zo’n leuke ondergang zal hebben.

Ik ging zojuist even plassen, uitgerust met een koplamp op mn kop. Ik liep nietsvermoedend over de “camping” en ineens hoor ik een enorm gegrom. Help! Nijlpaarden! Ik kwam hijgend aan bij de wc haha. Inmiddels heb ik al meerdere olifanten horen toeteren/tetteren en hippos horen knorren. Alles is echt zooo dichtbij!

Net ben ik een rondje gaan rijden door het donker met de campingbaas en een enorme spotlight, en hebben we wel 40 olifanten gezien, 1 schedel, 3 hippos in het water en een wilde kat ! In een dikke 10 minuten. Er staat nergens een hek hier in botswana, er zijn wat stroomdraadjes hier en daar om de leeuwen tegen te houden, maar verder is er niets. Ik wist niet dat er plekken zoals deze bestonden.

Wat een geluk!

Ik lig in mijn enorme tent waar ik normaal gesproken met Kees en Berrie, en 26 tassen bagage in zou passen, en zelfs rechtop kan staan. Ik heb een tafeltje en een spiegel. Superdeluxecamperen.

Overdag is het 30 graden, dus toch nog een beetje zomer voor mij ! Het begint nu aardig af te koelen, graad of 14 schat ik, dus best lekker!

Ik ga slapen, morgen heel de dag op pad met de 4x4 over zandpaadjes, opzoek naar > DIEREN<!

1. Lis:
    17 augustus 2017
    heus niet, echt niet, helemaal niet jaloers... doe toch normaal.
  2. Berrie:
    17 augustus 2017
    ppppppjjjjjjjoooeeee, ik denk dat je niet alleen nooit meer zo'n mooie ondergang zal hebben. Ondergangen zijn doorgaans sowieso niet zo leuk. Wat enorm bijzonder zo midden in de wildernis en zo dicht bij de natuur " gewoon" op de camping, maar dan wel weer met een tafeltje en een spiegel.....dat wel! Het klinkt me allemaal een beetje surrealistisch in de oren.....dat jij dat nu op dit moment allemaal mee maakt......Ik benijd je Steltje en ik ben ook heel blij voor je, en blij met je verhaal. X en 1001 erbij
  3. Mirjam de kort:
    18 augustus 2017
    Tja je moet wat he als je vakantie hebt... beetje beestenboel daar... maar je klinkt super enthousiast... dus je zult het wel naar je zin hebben .... ik ga zo weer wel werken in de regen op mijn fiets ... dag stella nog een hele mooie , fijne tijd daar ... en geniet van alle zonsondergangen ..knuffel
  4. Berrie:
    26 augustus 2017
    Nog 9, ik mis je.........heel erg !
  5. Berrie:
    Nog 7 jarige job! ;-))
  6. Berrie:
    Nog 7 jarige job! ;-))
  7. Pieter Kloos:
    28 augustus 2017
    potjandorie wat een gaafheid! Very nice ja!
    En ook nog weer een dag ouder! Gefeli, jeweettoch!!
  8. Berrie:
    1 september 2017