Luie zondag

6 augustus 2015 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Nou, toen ik afgelopen zondag mijn verhaal schreef was ik nog nietsvermoedend.

Even hierna ging het wat minder. Grooms maken er misbruik van dat ik nieuw ben en grijpen hun kans. Ik trof om tien uur sochtends bierdrinkende grooms aan, grooms die buiten op straat zaten te kletsen, grooms die om 11 uur uit hun bed kwamen, grooms die weigerden hun paarden te voeren.

Tja, paardenmeisje zijn is niet altijd leuk haha.

Ik ben maandag en dinsdag naar awardsevening geweest van Jordan. Heel amerikaans. Meisjes van veschrillende scholen rijden wedstrijden voor hun school en de beste prestaties krijgen awards. Er zijn veel scholen voor alleen maar meisjes, dus er waren bijna alleen maar meisjes. Het was een grote zaal met allemaal ronde tafels en op elke tafel hapjes en drankjes, Ongelooflijk. Het verschil tussen arm en rijk. Je gaat weg van een plek waar mensen soms geen geld hebben om eten te kopen, naar een plek waar meisjes 6 paarden hebben en met een zuur gezicht enorme prijzen ophalen.

1. Mirjam de kort:
    6 augustus 2015
    Tja inderdaad het leven van een paardenmeisje gaat niet altijd over rozen.....en probeer ze dan maar eens aan het werk te krijgen als ze half bezopen liggen te luieren....
    Wat voor taal spreek jij eigenlijk daar met de mensen?

En dan een stel van die verwende beauty Queens.....je zou er een leuk tv programma van kunnen maken...

Ik heb al wel een nieuw projectje voor je gespot.....Japan koopt momenteel massaal Nederlandse paarden....want een paard hebben geeft hun een bepaalde status....alleen kunnen ze er niet mee omgaan...weten ook niet hoe.....kunnen vast wel een leuke meid als jou gebruiken ........

Dikke kus Mirjam xx
  2. Berrie:
    6 augustus 2015
    Lijkt me heel lastig. Ben jij degene die daar wat van moet zeggen dan? Hoeveel grooms wonen er eigenlijk op het terrein? En kan Jordan nooit eens in haar eentje op de fiets bij een vriendin langs of zo? En je directe collega's wonen die ook op de manege? Zet hem op liefje en zorg goed voor jezelf. Hoe is het eten zo zonder Sam? Heeeel veel liefs mamsie
  3. Mieke:
    6 augustus 2015
    Heeee prulleke! jij maakt nogal wat mee zeg! Nog eens wat anders dan in het Eindhovense.... Je hebt genoeg te vertellen als je thuis bent maar voorlopig mag je daar nog Paardemeisje zijn en dan vind ik toch dat je een bofkont bent dat je dit mee mag maken (ook al heb je daar zelf voor gekozen en voor gespaard) Ben blij met je verhalen Stella, erg leuk en erg anders..
    Een kusje en liefs van Mieke
  4. Pieter Kloos:
    8 augustus 2015
    hmm,dat klinkt wat minder.. Ik vermoed wel dat een stevige preek ,in plat Poalingstraots, een heilzame werking kan hebben.. Hang in there!
  5. Heddy:
    12 augustus 2015
    Ha Stella,
    Volgens ons heb je niet alleen een natuurtalent voor paarden, maar ook voor schrijven. Misschien moet je er eens over denken om een opleiding journalistiek te gaan doen, je zou zo correspondent in Zuid-Afrika kunnen zijn, want je hebt zeker talent voor het schrijven van artikelen. Fantastisch al die avonturen, er zullen er ongetwijfeld nog vele volgen en we lezen het graag. Veel liefs van Leo en Heddy
  6. Corine Erren:
    15 augustus 2015
    Hey lief ding, ik ben het helemaal eens met Leo. Schreef in een eerdere reactie ook al hoe mooi je kunt schtijven. Toen Floor en ik het vandeweek over je hadden noemde ik ook de school voor journalistiek. Ik combinatie met je prachtige foto's en filmpjes ... ik zie het helemaal voor me. Liefs csm