Kaapstad, here I come!

13 augustus 2015 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Het is weer druk geweest. Na josh heeft ook Lulu ontslag genomen. Ze deed niet veel, dus heel veel merken we er niet van. Ook Jesse, een instructeur die niet op het erf woonde, heeft ontslag genomen. Ik geef inmiddels heel veel lessen. Soms wel 12 per dag!

Vandaag zijn er drie paarden neergeschoten. Ze waren oud en kostten teveel. Ze waren verder niet ziek of iets dergelijks. Vond het best heftig. Het ene moment zie je ze vrolijk de poort uit wandelen en het andere moment hoor je een geweerschot. Ze hebben ons wel gratis entreekaartjes voor het Lionpark bezorgd. Luguber he?

Morgen ga ik dan eindelijk! Om 8 uur vliegen we! Ik zit nu voor de openhaard in Dona's huis te typen. Ik heb net mijn eerste (op toased cheese als avondeten na) vegetarische maaltijd gegeten! Het was heerlijk. Ik slaap in de kamer van Celine, een meisje uit Duitsland die hier een jaar op uitwisseling was. Zij reed ook op Jelly Bean, had bruin haar en was lang. Gevolg: iedereen noemt me Celine.

Dona's huis is enorm. Jacuzzi en kaasraspmaschine zijn aanwezig. Er is een camera waarop je alle voorbijgangers op straat kunt zien. Heel vermakelijk.

Er is iemand die Jelly Bean, het paard wat ik dus rijd, wil leasen. Kelly heeft gezegd dat hij van mij is zolang ik er ben. Dit maakt me zo blij.

Dit weekend stond in het teken van regionals. Paardrijden is hier heel populair en word heel serieus genomen. We gingen op pad met 9 paarden, 7 kindjes en 2 instructeurs. We hebben 3 dagen op en neer gerend, het was bijzonder. Weer heel veel verwende en rijke kinderen, maar ook hardwerkende gemotiveerde kindjes.

Ik heb foto's met beschrijvingen geupload!

1. Mirjam de kort:
    14 augustus 2015
    Heel veel plezier in kaapstad...wordt vast weer een mooie reis en belevenis....dikke knuffel Mirjam
  2. Odette:
    14 augustus 2015
    veel gemist, zo te lezen. Wij zijn inmiddels weer in Eindhoven en weer voorzien van digitaal (on)gemak:-) Veel plezier in Kaapstad.
  3. Maud:
    17 augustus 2015
    Bella Stella! Een cool ding bende. 12 lessen per dag RESPECT! Maar gelukkig met beide voeten stevig op de zuid Afrikaanse bodem ;-). Have fun lieverd.
  4. Maud:
    17 augustus 2015
    Wat een lieve dieren en mensen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    XXXX Juliette