Lionpark en andere gevaarlijke dingen

6 september 2015 - Johannesburg, Zuid-Afrika

31 augustus zijn Tarryn, Jordan, Kelly en ik naar het lionpark geweest. Op de parkeerplaats liep een uitgebroken giraffe. Dat begint al goed !

We gingen in een kooi, bovenop een truck. Omgekeerde wereld. Geen leeuwen die opgesloten zitten, nee, zit jij in een kooi. We hebben leeuwen (oh.), cheeta's, wilde honden, wildebeest, giraffe's en soort kleine antilopes gezien, hyena's, etc. Het was zo gaaf!

We hebben ook de leeuw gezien die een vrouw heeft opgegeten een paar maanden geleden. Gelukkig lag ze er rustig bij deze keer haha. Daarna hebben we babyleeuwtjes geaait. Toch wel heel leuk, ookal weet je dat het eigenlijk niet zo hoort. Behalve dat kelly een klap in haar gezicht kreeg met een babyleeuwenstaart is er niets gebeurd !

Ik vroeg Joan om 1 cm van mijn haar af te knippen. Ik realiseerde me niet dat ze dronken was. Had ik kunnen weten, want ze is eigenlijk altijd dronken. Om 9 uur sochtends komen de eerste shotjes het kantoor binnen. Naja, toen was er 10 cm van mijn haar af! Kaarsrecht. Maargoed. Het groeit ooit wel weer aan.

Ik heb 1.15 gesprongen op Jelly-Bean ! Toen ik er op af reed dacht ik: "Stella, waar ben je nu weer aan begonnen." Maar toen kon ik al niet meer terug. Hij vloog er overheen! Nooit gedacht dat ik dit zou durven!

We gaan vanmiddag naar de spaanse paarden kijken, het was uitgesteld. Maandag ga ik naar de camerawinkel om te kijken voor misschien een nieuwe lens.

Sinds ik in Johannesburg ben hadden we nog geen 1 keer regen gehad. Een keer een beetje druppeltjes maar dat was het. Iedereen had me verteld over de Jhb'se stormen en onweersbuien, maar dit had ik niet verwacht. Om 5 uur was het stralend, half 6, enorme weerlichten en knallen harder dan ik ooit gehoord heb.

De volgende ochtend waren de bakken gevuld met een 10 cm dikke waterlaag, en een deel van het zand, waarvan de paden gemaakt zijn, is weggespoeld.

1. Mieke:
    6 september 2015
    Ha die Stella, Pffffffffff, ja ik citeer jou nu even: "Stella waar ben je nú weer aan begonnen"! Dat denk ik namelijk ook met regelmaat... Ik ben blij dat ik je moeder niet ben want dan sliep ik geloof ik niet... Ik vind het geweldig dat je je grenzen verlegd maar af en toe hou ik wel mn hartje vast hoor. Desalniettemin weer een inspirerend verhaal en inspirerende foto's. Dag lieverdje, het ga je goed en graag tot "het volgende verhaal" (p.s. dat hoeft niet zo spannend te zijn hoor!). Liefs van Mieke
  2. Berrie:
    8 september 2015
    Nog vierentwintig nachten..........
  3. Pieter Kloos:
    9 september 2015
    Goed bezig Stella! The Lion Queen,als ik t zo lees...Nice!

Of toch maar The Jelly-Bean Queen. Rijmt opzeker mooier.
    Dat arme perd snapt er nieks meer van als je weggaat,ben ik bang... :-)

take care! xx pi-mau-ju
  4. Corine: