Italianen en dikbilvarkens

16 september 2015 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Nou, ben ik weer haha!

Inmiddels ben ik voor de derde keer trotse tante geworden. Hallo Youp! Ook ben ik op 2 meter afstand van een wilde giraffe geweest, heb ik een wilde papegaai uit mijn hand laten eten, heb ik nu een 50mm 1.8 lens, heb ik gewandeld tussen de cheeta's en heb ik een cocktail gedronken op een golfbaan. Jaja !

Vrijdag de 11e kwamen Sandro en Dona me ophalen van stal. Sandro had allemaal lekkere dingen voor me gekocht omdat hij denkt dat ik in het huis verhonger. Hahah, geen kans, met Sam in het huis! We gingen 2 vrienden van hen ophalen, ook italianen. Ik dacht dat mensen overdreven over italianen. Nee dus. Het enige vooroordeel dat niet klopte was dat ze veel aan hun haar zitten. Verder klopte alles! Ze praatten constant over koffie, de bijbel, wijn, mozerella, niet te vergeten, er ging een gitaar mee in de achterbak.

Mabula was geweldig ! We hadden een ENORM 4,5 ster huis. Mijn slaapkamer was 3x zo groot als mijn kamer thuis. Inclusief regendouche, enorme tv, beweegbare bedden gratis shampoo en een bijbel. Yay! Savonds schieten de aapjes voor je raam voorbij en smorgens staan er enorme bokken voor je deur. Kun je het je voorstellen? We hadden iemand die 2x per dag de afwas kwam doen en de bedden kwam opmaken. Pff ! Ik voelde me net de koningin!

We zijn elke dag op safari gegaan, 3x dus. We gingen in een open auto door het eeeeenorme park. Het was zo tof! Krokodillen, zebra's, gifaffes, nijlpaarden en buffels. Nog veel meer natuurlijk maar kan niet alles opnoemen. Dona en ik zijn ook op een paard het gebied gaan verkennen. Nouja, het gebied is zo groot als half nederland dus niet helemaal natuurlijk. Was wel vreemd. Tussen de cheeta's en de buffels. We waren op een gegeven moment zo dicht op een giraffe dat ik dacht dat ik hem kon aanraken.

We hadden heeeerlijk eten elke avond. Heb nog nooit zoveel parma ham gegeten!!

Op maandag zijn we naar Zabula gegaan. Dit is net als Mabula maar dan voor golfen. Je golft dus letterlijk tussen de wildebeest en zebra's. We hebben hier cocktails gedronken en heerlijk gegeten.

Ik heb foto's toegevoegd! Ik heb een nieuw favoriet beest. Ik heb nog nooit zo hard om een dier gelachen. Kan even niet op de officiele naam komen omdat iedereen ze poemba's noemt. Wat een dieren. Ze staan stil en kijken je aan, dan besluiten ze dat ze toch geen vriendjes met je willen worden en draaien ze zich om. Ze steken hun staart zo ghoog op als ze kunnen en rennen, hun enorme billen meebewegend met hun dikke, logge lichaam.

Het was zeker iets wat ik nooit meer zal vergeten,

1. Steven:
    17 september 2015
    Heeey tante! Wat een geweldige avonturen! jaloers! Groetjes van ons en helemaal van Youp!!!!
  2. Mirjam de kort:
    17 september 2015
    Hey stella, wat geweldig dat je ook dit hebt kunnen beleven....ook ik ben jaloers hoor.....maar ik gun het je van harte hoor meid.....leuke foto's ook....je bent een profesionele fotografe aan het worden zie ik wel....fijn dat ik zo een beetje kan mee genieten van je verblijf daar....dikke knuffel xx
  3. Pieter Kloos:
    18 september 2015
    jezus mina, (om het een beetje bijbels te houden), jij krijgt me een partij cultuursjok als je terug komt... pfoe..
    Wat een bizar vette avonturen! wwwwow. :-)
  4. Berrie:
    19 september 2015
    Helemaal niet, nog 13 !!!! :-))
  5. Berrie:
    19 september 2015
    Het dikbilvarken.....favorieter dan een paard? Wie had dat kunnen denken. Wat een fantastische avonturen weer Stella. En wat was ik blij dat ik wederom niet wist dat je te paard daar tussen al die wilde dieren scharrelde. Je verlangt naar huis, ik hoop dat het niet saai en gewoon zal zijn. Maar misschien is dat ook wel erg prettig na zo'n intensieve tijd. Yoghurt dus en gerookte zalm van de AH. Over 13 nachtjes ligt het hier in de koelkast op je te wachten. Tot snel liefje. Ik verheug me er ontzettend op. X en nog 1001 erbij.