Cape town!

20 augustus 2015 - Johannesburg South, Zuid-Afrika

Hallo allemaal,

Eergisteravond ben ik teruggekomen uit kaapstad.

Wat een prachtige stad. Zoveel Bergen, blauwe zee, walvissen, aardige mensen, harde wind, pinguins, heeeerlijk eten.

Dona en Sandro hebben me echt verwend. We zijn elke dag wel uiteten geweest, sushi, pizza, ergens ontbijten, japans, calamari. Op de eerste dag zijn we met een kabelkarretje Tablemountain op gegaan. Iets van 1147 meter hoog. Zit je daar in een wiebelig kabelkarretje, een kilometer boven de grond. Tablemountain is een van de 7 wereldwonderen, en dat is te zien. Het is prachtig.

We zijn ook walvissen gaan kijken. We zijn op een rots gaan zitten en na een tijdje sprongen ze uit de zee, draaiden ze rondjes en brulden ze vreemde geluiden,

Wilde pinguins gezien, op een rots, wel 500 bij elkaar. Ik had de slappe lach voor wel een uur. Wat een vreemde beesten,

De laatste nacht hebben we in een appartement geslapen in Simons Town, omdat dit dichter bij het vliegveld was. Dona ghad 2 kamers geboekt, maar had er niet overna gedacht dat dit geen kamers maar appartementen waren. Ik had een heel appartement voor me alleen, met lavendeltakjes, fles wijn en gratis bodylotion en al. Wel met uitzicht op zee natuurlijk.

Ik was afgezet op het vliegveld van Kaapstad en toen ik aankwam op het vliegveld in Johannesburg dachten mijn collega's dat het leuk zou zijn om te zeggen dat ze me vergeten waren. Ondertussen was ik al aangevallen door 35 taxi-chauffeurs, 10 tassendragers en 6 bedelaars.  Vijf minuten later stonden ze op de afgesproken plek, gelukkig.

Vanavond zal ik het uitbreiden, moet nu weer werken!

1. Berrie:
    20 augustus 2015
    En maar werken en werken ..... Maar Kaapstad heeft je vast een boel energie gegeven, zoveel schoonheid, heerlijk aan zee en dan ook nog eens al dat lekkere eten. Gelukkig was Jelly Bean er die "thuis" op je wachtte. Leuke grap trouwens van je collega's. Blij dat ik niet in jouw schoenen stond. Ben niet zo koelbloedig zoals je weet;-( Ik kan me voorstellen dat het best tegenvalt weer zo volop aan de slag te moeten na zo'n luxe uitje. Nou liefje, fijn weer zo'n verhaal en mooie foto's. HVJ X en nog 1001 erbij
  2. Pieter Kloos:
    20 augustus 2015
    Wow! Walvissen,die wil ik ook! Nu!!

Mooi Stella,echt een super trip,lijkt me.

gruesse aus 23!
  3. Tom:
    22 augustus 2015
    'Hoi Stella, het is toch wel heel speciaal, om zo om de week ongeveer 'n verhaaltje te lezen van wat je zoal beleeft daar je Zuid -Afrika , tussen vooral paarden ,verwende meisjes en, Grooms'.
    Dat woord kende ik niet bij het opzoeken daarvan kwam i keen verhelderend verhaal tegengaan een meisje Dinja van Woerden, dat jij wel zal kennen.
    De keuze om naar Johannesburg te gaan lijkt nu prima als je ziet hoe jij je erdoorheen slaat..knap hoor...hele fijne tijd nog en ik kijk uit naar 'n volgend verhaaltje van je, vertellen...vertellen..tom
  4. Ankie Roels:
    24 augustus 2015
    Hoi Stella

Volgens mij stinken die pinquins heel erg?? en walvissen heb ik ook nog nooit gezien je hebt het daar prima naar je zin,mooi om te lezen,kijk uit naar je volgend verslag.....gr
  5. Nelleke (tante).:
    24 augustus 2015
    Dag lieve Stella, Wat een prachtige verhalen en mooie foto's.
    Welk meisje van 16 beleeft zulke avonturen. geniet er van xx.