Bijna jarig

27 augustus 2015 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Daar zit je dan. Midden in Zuid-Afrika zonder familie en vrienden. Morgen ben ik jarig, 17!

Ik heb besloten dat ik vanavond brownies ga maken iedereen, ook de grooms.

De afgelopen dagen waren druk. Ik heb zondag wedstrijd gehad, Ging eigenlijk heel goed! Shante deed alles zonder aarzelen en Jelly racede het parcours door. Soms vergat hij even dat ik er ook nog was maar dat was oke. 2 foutloze rondes en 1 weigering in het eerste parcours.

Ik heb deze week nog geen dag vrij gehad, alleen een avond. Ben dus behoorlijk moe, ondanks ik bijna elke avond om 9 uur ga slapen. Die avond ben ik naar het winkelcentrum gegaan en heb nieuwe kleren gekocht. Ik had er namelijk niet bij stil gestaan dat ik hier ook nog ben als de zomer begint. Het is nu elke dag rond de 26 graden!

Nu begin ik te begrijpen waarom vliegen altijd geassocieerd worden met Afrika. Het zijn er nogal wat!

Gister had ik nogal een aanvaring met de grooms. Ik vroeg ze om de mest uit de paddocks te halen, maar daar zaten ze niet echt op te wachten. Ze lachten naar met en zeiden dingen in hun eigen taal (meestal Zulu), en gingen verder met lachen om een filmpje op een telefoon. Ik vroeg het opnieuw en weer geen reactie, behalve gelach. Dit was niet de eerste keer en voelde me niet echt prettig. Ik dreigde naar hun baas te gaan. Weer geen reactie.Nu is er iemand onslagen, deels door mij. Voel me wel schuldig en een aantal grooms zijn duidelijk boos op me.

Zondag gaan we naar de lippizaners kijken! Eigenlijk uit Wenen maar ja :)

Maandag gaan we naar het leeuwenpark! Yay! Babyleeuwtjes aaien en leeuwen die om de auto heen wandelen!

En over twee weken heb ik weer wedstijd. Op een ander terrain en iedereen zegt dat Jelly extreme druk is op ander terrain. Maar we zien het wel :)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Kees:
    27 augustus 2015
    He Stelke, hopelijk doen de grooms vandaag weer aardig tegen je, jij bent tenslotte ook altijd aardig voor hen. Ik wens je een hele fijne dag en succes met voorbereiding voor je verjaardag. Kon ik je maar even helpen met alles...
  2. Henriette:
    hoi Stella
    Wat vervelend van de grooms je zelf niet Happy voelen zo gaan die dingen daar dat is in hun ogen niet erg. Ze bedoelen het niet persoonlijk.
    Alvast gefeliciteerd met je verjaardag een hele leuke dag morgen wat zullen ze smullen van de brownies.
    gr en dikke verjaardags kus van ons
  3. Steven:
    27 augustus 2015
    Moet ik even langskomen met Lukas?
  4. Bas:
    27 augustus 2015
    Hey Stella, maak maar gewoon extra lekkere brownies in de vorm van een mesthoop en ze zijn het alweer vergeten die grooms ;-) En leuk om te zien dat je al enigzins nederlands-engels begint te schrijven. Je bent echt helemaal over op engels als je zelfs in het engels droomt. Enjoy he :-)
    Groetjes, BJKD
  5. Berrie:
    27 augustus 2015
    Lieve bijna jarige browniebakster wat ontzettend vervelend en wat een rot situatie waar je in zit. De wereld waar jij op dit moment verblijft is voor mij als buitenstaander nauwelijks te bevatten. Het is natuurlijk erg raar dat een 16 jarig meisje een groep mensen aan moet sturen enkel en alleen door het feit dat je wit bent. Jij komt even een paar maanden langs en hun werken er wellicht al jaren. Het is ook logisch dat ze moeten werken ze worden er tenslotte voor betaald......maar ja als je bedenkt wat ze verdienen en hoe ze wonen hoe ze behandeld worden vanwege een kleurtje.....Het is zo oneerlijk, zo krom, zo niet te begrijpen eigenlijk....Misschien ook iets te veel voor een meisje van 16, bijna 17 die opgegroeid is in een (gelukkig) compleet andere wereld. Ik hoop heel erg dat de sfeer veranderd en dat je een top verjaardag krijgt. Ik vind dat je die dubbel en dwars verdiend prachtige sterke lieve Stella.....X en 1001 erbij
  6. Mieke:
    27 augustus 2015
    Hier spreekt tante Mieke.

Ik vind dat jij het keiiiiiii goed doet en ook heel respectvol naar iedereen. Tis gewoon erg lastig voor jou in deze positie daarom des te knapper hoe je omgaat met de Grooms en met dat totaal andere leven daar. Ik ben erg trots op mn nichtje enne..... je hebt Lucas en Steven niet nodig daar hoor...... Ben maar gewoon Stella dan kan het niet verkeerd gaan. Ik wens je een heeeeele fijne verjaardag Stella en voor iedereen een muffin die met liefde is gebakken en met liefde wordt geschonken. 17 worden in Zuid Afrika is toch niet alledaags voor een meisje uit Eindhoven van die leeftijd. Liefs en een hele dikke verjaardagsknuffel voor jou.

p.s. en wat schrijf je leuk!
  7. Lis:
    27 augustus 2015
    Lief klein, groot zusje, Een hele fijne verjaardag morgen. Met Brownies en misschien wel met wat slingers en een Afrikaanse trommeldans. Veel liefs. X Lis
  8. Berrie:
    28 augustus 2015
    Heel erg gefeliciteerd, fijne 17 de varjaardag lekker ding.
  9. Tom:
    28 augustus 2015
    Een hele fijne verjaardag Stella ,met veel zang en dans zal lk maar zeggen.
    ik hoop voor je dat het ,gedoe,'n beetje voorbij is,zo,dat je weer kan genieten van de tijd dat je daar bent.
    Dag Stella,ik kijk uit naar nieuwe verhalen en foto.s...
  10. Heddy:
    28 augustus 2015
    Ha Stella, van harte gefeliciteerd! Het blijft zo bijzonder dat je daar bent en dit alles kan meemaken, de leuke en mindere dingen die op je pad komen. Liever heb je de laatste niet natuurlijk, als het overwegend maar positief blijft. Hopelijk heb je een fijne dag vandaag en voel je je met alle lieve felicitaties vanuit nederland een beetje thuis. Kus van ons
  11. Maud:
    28 augustus 2015
    Lieve Stella, Happy Birthday to u, in de wei staat een koe en de koe says i love u, en de geit says me to. :-*