Achterliggende verhalen

14 juli 2015 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Ik had vandaag een gesprek met een groom, hij rijd, net als ik, paarden die niemand hebben die op ze rijd.

Ik vroeg hem hoe lang hij reed, hij zei niet zo lang, maar dat hij paarden rijd omdat hij niet bang is. Later vertelde Tarryn me dat hij woonde in Soweto(waar de sloppenwijken zijn), en dat hij bij een inbraak in zijn huis is neergeschoten. Toen is hij verhuisd. Ik vond het best heftig om te horen.

Sam, de schoonmaker en kok, en praatpaal, gaat volgende maand naar huis. Zijn gezin woont in Zimbabwe en hij ziet zijn gezin 1 maand per jaar, Hij heft 3 jonge kinderen. Hij wordt telkens emotioneel als we erover praten. Het moet heel moeilijk voor hem zijn.

Jordan heeft me al verteld dat we dan elke dag eten bestellen. Help!

Weer een nieuw paard erbij, Sprinkle pops ga ik nu ook elke dag rijden en longeren!

Sorry voor alle paarden foto's, maarja, ik zit nou eenmaal op een manege.

1. Berrie:
    14 juli 2015
    Heel veel paard inderdaad.......Krijgen we Sam ook een keer te zien? Die ga jij wel heel erg missen denk ik. Het eten kan er niet veel beroerder op worden lijkt me zo. Fijn van je te horen! Xxxxxxxx
  2. Berrie:
    14 juli 2015
    Zo te zien heb je veel te veel warme kleren meegenomen :-) ziet er niet echt winters uit zeg maar. Kus
  3. Maud:
    14 juli 2015
    Ha die Stella! Wat gaaf om alles te lezen. Echt een andere cultuur. Maar paarden blijven gelukkig gewoon paarden ;-). Je moet in ieder geval geen vegetariër willen zijn daaro. Heb je ondertussen al wat meer gezien behalve de manege? Alweer een week weg. Snel joh. Liefs van Maud
  4. Zoë:
    15 juli 2015
    Heeey stel!

Super leuk deze blog + foto's . Ga 't zeker volgen!
    Have funn!
    Xx