A normal day

18 juli 2015 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Ik wist niet zo goed waar ik over moest schrijven dus toen dacht ik, laat ik mijn dag beschrijven,.

6:15, de wekker gaat, ik jaag 2 honden uit mijn bed, doe paardrijkleren aan. Er is meestal nog niemand wakker.Ik eet geroosterde boterhammen met boter omdat ik al dat vlees toch niet zo zie zitten. Ik maak Jordan wakker, zodat ze op tijd op school komt.

Na even met Sam gepraat te hebben ga ik naar stal, maak zadels en hoofdstellen schoon, poets een paar paarden en knip hun manen en staart. Dan geef ik meesta;l een paar lessen aan kleine, meestal verwende kindjes. Gister had ik een meisje van 9, die heel bang was, en heeeel verwend. Toen ik zei dat ze niet zou vallen omdat ik haar vast had, antwoordde ze: " I cannot fall, because the world cant miss my pretty face." Toen haar zusje zei "don't be such a diva" antwoordde ze "im not a diva, im just selfprotective." 9 JAAR!

Dan rijd ik meestal Jelly-bean, 1,5 uur omdat hij zooveeeel energie heeft haha. Dan longeer ik Sprinkle Pops. Daarna is het lunchtijd, van 1 tot 2, meestal zit iedereen een beetje bij elkaar wat bij te kletsen.

Daana ga ik met Josh de paarden voeren. We gaan met een half kapotte tractor en een aanhanger vol met hooi en tonnen water langs de weilandjes. Terwijl Josh door rijd moet ik, balancerend in de aanhanger, hooi op het land gooien. Het is geweldig om te doen en soms neemt Josh me mee "around the block", en dan zie ik nieuwe dingen (wel maar heel kort, want we gaan ereeerg hard haha)

Dan is er een tijdje niets te doen, dus maar weer zadels schoonmaken, soms een buitenrit.

Er is een enorme vuilnisbelt, ik denk wel 200 meter hoog en heel breed, waar een dikke laag zand overheen gegooid is tegen het stinken. Het lijkt net een woestijn. We zijn er met de paarden op gegalopeerd en we hadden uitzicht over heel Johannesburd, Alex en Sandton. Johannesburg is vol, Sandton heeft grote, hoge flats en grote villas, en Alex, tja. Daar durft niemand te komen. Alleen maar lage mini hutjes. Meestal maar 1 kamer waar 5 mensen in wonen.

Iemand van stal die in de buurt van Alex woont is eergister gecarjacked, en ze heeft nu geen auto meer, maar ze is oke gelukkig!

Ik dwaal weer af haha.

Dan in de avond longeer en rijd ik nog Shante, zij is verlamd geweest dus kan niet lang en niet hard.

Dan ben ik vij, rond een uur of 6, dan eet ik wat sam gemaakt heeft. Meestal heel lekker en heel veel vlees, suiker en boter. Dan kijk ik nog wat tv met Jordan, of we kijken een film bij Tarryn, en dan ga ik slapen.

Ik was vrij op Zondag en Maandag, dat is veranderd naar alleen maandag. Achja.

Hoe is het met iedereen daar?

x!

1. Kees:
    18 juli 2015
    He Stella, wat bijzonder om te lezen. Wordt je niet moe van alle nieuwe indrukken, het vroege opstaan en al het vlees verteren? Berrie en ik vertrekken morgen op vakantie richting Frankrijk. Voor het eerst sinds 16 jaar een vakantie zonder jou. Er zullen wel veel herinneringen boven komen drijven. Blijf maar mooi en vaak op je blog schrijven. Heel veel liefs en voorzichtig aan!!!
  2. Bas:
    18 juli 2015
    Ha Stella, leuk om een dagje dagboek te lezen En stoer dat je zoveel onderneemt. En wat schrijft die laptop fijn hè!! Kan je een keer een foto van al die mensen die je beschrijft erbij zetten?
    Groetjes!
    BJKD
  3. Pieter Kloos:
    18 juli 2015
    Mooi dit zo te lezen,krijg er allemaal beelden in mijn hoofd van! Als je maar niet ge-horsejacked wordt.. :-)
  4. Berrie:
    18 juli 2015
    En..mijn dag.. was al goed maar met weer zo'n mooi verhaal van jou nog veel beter. En dan vanaf nu 6 dagen per week werken... Zo te horen vind je het niet eens zo erg. Maar ja wat doe je met je vrije tijd als je van je hobby je werk hebt gemaakt ;-) Heb je al O-benen? Nou Steltje wij gaan wel zo nu en dan op zoek naar wifi om jouw mooie verhalen te kunnen blijven lezen en naar ik hoop zo nu en dan wat fotoos met eventueel ook wat mensen erop haha. Heel veel liefs van hamam
  5. Berrie:
    21 juli 2015
    Ben blij dat dat mijn bedje niet is.