We zijn er!

9 juli 2015 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Dus, ik ben er !

Het was even wennen aan de 18 honden die hier zijn, de 75 paarden en al de witte ruiters en de zwarte grooms, maar ik heb het heel erg naar mijn zin!

Ik ken al bijna alle paarden bij naam, en de mensen ook.

Ik heb vandaag mijn eerste lessen gegeven, in het engels natuurlijk, het ging best goed!

Dingen zijn anders hier. Sam, de huisman/schoonmaker, doet alles hier. Echt alles. Hij heeft zelfs,ongevraagd, al mijn shirts en onderbroeken en geheime voorraad eten uit mijn koffer gehaald en in de kast gestopt.  Hij vond dat ik me thuis moest voelen haha. Hij is heel lief. Hij kookt ook, alleen niet erg gevarieerd haha. Ik heb alleen nog maar aardappels en vlees gezien. Ik eet zelfs de wortels van de paarden, zo weinig groenten.

Ik sta elke morgen op om 6 uur en dan begin ik om half 7, tot 5 uur. Maar er zit wel veel thee-tijd tussen hoor. Ik heb een uur pauze elke dag, waarin ik met Sam praat over zijn familie in Zimbabwe en over hoe het gaat in Nederland. Hij lachte me uit toen ik zei dat we geen zwarte koks en schoonmakers in elk huis hebben in Nederland.

Ik rijd elke dag een aantal paarden, en ik heb 1 vast paard, die niemand anders wil rijden. Hij heet Jelly Bean. Hij is heel lief, maar een beetje bang, dus soms lig ik bijna onder Jelly's Belly hahha. De hoofd-verzorger van de paarden lacht me elke keer uit als ik zelf de paarden verzorg, niemand van de ruiters doet dit. De grooms vinden het hilarisch. Ik mag ook niets tillen, dat moeten de grooms doen. Ik voel me zo lui!

Iedereen is heel aardig!

1. Berrie:
    9 juli 2015
    Wow Stella wat klinkt het goed! En meteen ook al zo ingeburgerd. Heel speciaal. Die voorraad eten dat waren toch geschenken :-) Heb je geen spierpijn van al dat rijden? Maak je veel foto's? Veel liefs en de groetjes aan Sam
  2. Kees:
    9 juli 2015
    He Stelke, wat fijn om van je te horen. Het is dus gelukt om je lap-top aan d'n internet te krijgen. SUPER fijn. Wat een mooi verhaal. Wij aten overigens ook een wortel vanavond. Wat goed dat je met iedereen contact maakt en wat fijn dat iedereen aardig tegen je is. Ik ben trots op je. X
  3. Bas:
    9 juli 2015
    Cultureshock, zou ook een mooie naam zijn voor je paard geniet er van Stella!
  4. Pieter Kloos:
    10 juli 2015
    Wowza! Klinkt als aan ver land,op de een of andere manier... :-) Fijn dat iedereen zo goedlachs is,een vrolijk volkje!

kussen van pi(en mau en ju)
  5. Johan:
    10 juli 2015
    He, nichtje
    Blij dat het je goed gaat en dat je prettige mensen om je heen hebt. Niet te veel wennen aan de Grooms, want dan zul je bij terugkeer ontwenningverschijnselen krijgen als je alles weer zelf moet doen.
    Kon je overigens nog wel uit je koffer komen toen je gearriveerd was ? :)
  6. Mieke:
    11 juli 2015
    Heee kanjer! Wat ontzettend fijn om al te kunnen lezen dat je in de eerste dagen al zoveel moois en zoveel anders hebt ervaren. Wat een goeie beslissing heb je genomen Stella....en wat zul je met rijke ervaringen en toch wéér een stuk wijzer!......je bent natuurlijk al wijs!...) terugkomen.
    Geniet met volle teugen Stella.

Liefs van Mieke
  7. Lukas:
    13 juli 2015
    Hoi Stella,

Ik vind het een beetje eng dat het allemaal zo goed gaat daar, ik wil wel dat je nog terugkomt! En dat verhaal van die 75 paarden wiens naam jij nu al allemaal kent geloof ik niet... Even allemaal opnoemen a.u.b. :)